CIèNCIA-FICCIó A LA UPC

Ciència-ficció a la UPC

Presentació

Les universitats de tot el món estan donant bona acollida a la ciència-ficció. Aquest génere, que ha passat a formar part dels programes acadèmics de literatura, també comença ser utilitzat per moltes universitats com a element que complementa i consolida la formació científica i humanística.

A la Universitat Politècnica de Catalunya hi ha diverses activitats que prenen la ciència-ficció com a base: el Premi UPC de Ciència-Ficció convocat pel Consell Social, assignatures amb molt èxit com "Física i ciència-ficció".

La col·lecció es troba a la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté, a la Biblioteca de l'EPSEVG i a la Biblioteca del Campus de Terrassa del Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius.

Guanyadors del Premi UPC de Ciència-Ficció Miquel Barceló 2024

El 1r. premi s’ha concedit ex aequo a:

• La semana de los tecnoorgas de Miguel Ángel López Muñoz (Madrid), i
  • Rompenieblas en el abismo, de Raúl David Gonzálvez del Águila, (San Isidro de Níjar, Almería)

Han participat en aquesta edició 70 obres, entre les quals el jurat també ha volgut destacar:

• Los últimos días de la Argos, de Jesús Prieto Sánchez (Málaga) i,
  • Greta y el hipopótamo, de Pascual Díaz García-Baltasar  (Sant Sebastián de los Reyes, Madrid)

Darrera actualització: 10/07/2024