INVESTIGADORS

Préstec de documents

El servei de préstec permet treure documents de les biblioteques de la UPC.

El meu compte

Consulta el DiscoveryUPC i comprova que el document que busques estigui disponible. Si pertany a la biblioteca on et trobes, anota el topogràfic, localitza’l i adreça’t al taulell amb el carnet de préstec. Si pertany a una altra biblioteca, fes la reserva a través del DiscoveryUPC.

Retorna els documents dins del termini establert a qualsevol biblioteca de la UPC.

Grup I
PDI de la UPC (en actiu o jubilat).
PDI convidat per la UPC.
PDI dels centres de la FUB i EAM.
Grup II
Estudiantat de postgrau de la UPC (doctorands i estudiantat de màsters oficials).
Tipus d'usuari Nombre de documents Durada màxima (depèn del tipus de document)*
Estudiants de postgrau, màster o doctorat 20 30 / 14 dies
Professors (en actiu, jubilats i convidats) 20 90 / 30 / 14 dies

*Identifica't a El meu compte per saber la durada del préstec de cada document.

Accedeix a El meu compte amb el teu usuari i contrasenya de les Intranets UPC (PDI) o del Campus Virtual (estudiantat). Recorda el punt "."

Si tens problemes d'accés, consulta la pàgina d'Ajuda per al canvi i oblit de la contrasenya de la UPC. Si desconeixes el teu nom d'usuari o l'adreça de correu UPC, contacta amb ATIC.

Si segueixes tenint problemes per a validar-te, contacta amb la teva biblioteca.

El meu compte

Pots renovar els documents fins a un període màxim de renovació, que equival a 6 vegades. Un cop estiguis a la teva pantalla d'activitat (via web o via App), selecciona els documents que vulguis renovar i clica el botó Renovar seleccionats.

Pots renovar els préstecs sempre i quan:

•    Cap altre usuari no hagi sol·licitat el document.
•    La renovació es faci dins del termini de préstec.
•    No hagis excedit el període màxim de renovació.
•    No tinguis documents pendents de retornar.
•    No estiguis bloquejat.

Si tens problemes durant el procés de renovació, contacta amb la teva biblioteca.

El meu compte

Un cop t'hagis identificat, cerca el document que t’interessa al DiscoveryUPC i clica el botó Reservar a la UPC. Prioritza aquest botó abans que Demanar per PUC.

No pots reservar més d'un exemplar del mateix títol (a excepció de títols amb més d'un volum o amb material d'acompanyament). Si es detecta un mal ús de les reserves, es cancel·laran.

Els documents reservats es guardaran durant 5 dies a partir del moment en què rebis l'avís de Reserva per recollir.

Si vols rebre el document reservat al teu lloc de treball, selecciona l'opció Rebre al lloc de treball com a Biblioteca de recollida.

T'oferim diferents opcions per retornar els llibres que tens en préstec:

A qualsevol de les bústies 24h que trobaràs a l'entrada de les biblioteques:

* Bústies situades a l'interior del centre docent. L'horari de la bústia depèn de l'horari d'obertura del centre

De dilluns a divendres, durant l'horari d'obertura, a qualsevol de les biblioteques de la UPC

Recorda que has de retornar els documents dins del termini fixat.

Consulta els teus préstecs

Si retornes els documents amb retard, s'aplica 1 dia de sanció per cada dia de retard i document. Aquestes sancions s'apliquen immediatament.

Si no retornes els documents o els retornes malmesos, els hauràs de restituir amb exemplars de la mateixa edició o de característiques similars proposats per la biblioteca (si es troben exhaurits).

Fins que això no es compleix, l'usuari queda exclòs temporalment del servei de préstec.

Sol·licita en préstec documents de les biblioteques de la UPC sense necessitat de desplaçar-te i els rebràs al teu lloc de treball per correu intern (servei exclusiu per a PDI i PAS de la UPC).

Com reservar un document i rebre'l al teu lloc de treball?

1. Cerca el document al DiscoveryUPC.
2. Identifica’t a El meu compte.
3. Clica el botó Reservar a la UPC (només els documents que es poden reservar mostren aquest botó).
4. Selecciona l'opció Rebre al lloc de treball com a Biblioteca de recollida i prem el botó Enviar petició.
5. Si la petició s'ha enviat correctament, apareixerà un missatge de confirmació. Rebràs el document al teu lloc de treball. Si la reserva no és possible, rebràs un correu electrònic de cancel·lació.

Des de El meu compte pots saber en tot moment quin és l'estat del document reservat, cancel·lar la reserva, així com fer renovacions dels teus documents prestats.

Documents que no es troben a la UPC

Si no trobes un document a la UPC, pots sol·licitar-lo a una altra biblioteca del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC) mitjançant el PUC de forma gratuïta:

Demana un document pel PUC  Més informació

Si no pots sol·licitar el document mitjançant el PUC o no trobes enlloc el document que busques, pots fer la sol·licitud a través del PI. Aquest servei té un cost (consulta les tarifes a Més informació):

Demana un document per PI  Més informació

Darrera actualització: 13/12/2023