250 ANIVERSARI DE LA FACULTAT DE NàUTICA DE BARCELONA

La biblioteca en el 250 aniversari de la Facultat de Nàutica de Barcelona

Logo 250 Aniversari de la FNBLa biblioteca té una participació activa en gran part de les activitats que es realitzen a la Facultat per la commemoració del 250è aniversari de la seva creació.

També hem realitzat algunes activitats pròpies per donar a conèixer el fons i la història de la Biblioteca:

Jornada de jocs de rol, de taula i de simulació amb temàtica marítima i naval, gratuïta i oberta al públic de totes les edats. Organitzada per la biblioteca el dia 9 de març de 2019 de 10h.-19h.

De la jornada cal destacar la presentació oficial de l'edició en espanyol de la darrera sensació en jocs de taula i simulació el Uboot: Lobos de la Kriegsmarine de l'editorial Masqueoca, i la conferència "La batalla del Atlántico, Uboot : los lobos del mar" a càrrec de l'educador Asier Rojo.

Per tal d’afegir un valor solidari a l’activitat, es va realitzar una rifa benèfica d'una panera de jocs i productes lúdics valorats en més de 250€. Els guanys van anar destinats a l'associació catalana sense ànim de lucre "Ayudar jugando".

Podeu ampliar la informació a la web "Un mar de jocs".

Mensualment busquem una notícia històrica i curiosa relacionada amb la Biblioteca o la Facultat i la publiquem en el butlletí de novetats, a la web, al Canalbib i a les xarxes socials.

Els temes publicats fins ara són:

• La biblioteca com a sala de consulta (documents de J. Pérez del Río): 3 documents que fan referència a les condicions d'accés i ús de la biblioteca durant els anys 1948, 1950 i 1951. Algunes normes no han canviat gaire. Ja al 1950 es demanava que no es tornessin a guardar els llibres consultats als prestatges, tot i que actualment s'han de deixar en el carretó de la sala i aleshores s'havien de retornar "a la señorita bibliotecaria".

• Diversos segells utitlitzats a la biblioteca FNB al llarg de la seva històriaEls segells de la biblioteca al llarg de la història: recull dels diferents segells que s'han utilitzat a la biblioteca i que es poden trobar dins els nostres llibres. Alguns mostren la seva llarga vinculació amb la biblioteca, doncs han anat afegint segells durant les diferents etapes de la història, per exemple aquest llibre d'astronomia del 1771.

• El catàleg de la biblioteca : l'adaptació als nous temps:el pas del paper a l'automatizació va portar molts canvis, fins i tot de mobiliari. La consulta del catàleg que avui fem amb els ordinadors, es feia manualment. Els bibliotecaris elaboraven a ma o a màquina unes fitxes amb tota la informació dels llibres i es dipositaven en uns calaixos on anaven ordenades per ordre alfabètic d'autor, títol i matèria.  La facultat encara conserva aquest bonic moble que llueix al nou "Espai Vela" on se li ha donat una altra utilitat.

• Els auriculars de la classe d'anglès: a la biblioteca encara es conserven alguns dels auriculars que fa anys s'utilitzaven a la classe d'anglès. Amb aquesta curiositat podeu veure com era la classe i quin tipus de cintes audio s'utilitzaven.

• Ja tenim bibliotecària!: a la revista dels estudiants "Albatros" (núm. 6-7, des. 1945) s'esmenta que s'assignarà una persona perquè estigui a la biblioteca. La notícia està signat pel professor Pérez del Río.Notificació que hi haurà bibliotecària (Albatros, desembre 1945)

Punt de llibre 250 Aniversari FNBPresentem un punt de llibre amb el qual volem reflectir l’actualitat i la història de la nostra facultat.

Hem triat una imatge del sostre de la biblioteca per representar la part més històrica. La tipografia l'hem triat del color verd de les cadires que representen la part més moderna i actual de la biblioteca.

A l'altra cara del punt de llibre destaca el logotip del 250è aniversari de la Facultat.

Per celebrar aquest Sant Jordi especial, emmarcat dins el 250è aniversari de la Facultat, t'oferim un tastet d'alguns llibres del nostre fons antic.

Entre els escollits dels segles XVIII-XIX, n'hi ha alguns escrits pels primers directors: Fray Canellas, Manuel Sans, Ezequiel Calvet i José Bonet, així com un llibre de Jorge Juan de 1771.

L'exposició té lloc al vestíbul de la Facultat del 23 d'abril al 26 de maig.

Pots saber quins llibres hem exposat a través del Butlletí de Sant Jordi.

Darrera actualització: 13/06/2019