Acords transformatius i ajuts per publicar en accés obert a la UPC

Què són els acords transformatius i com fer ús de les APC?

Són acords de subscripció de revistes entre les editorials i les universitats o consorcis que inclouen un determinat nombre d'APC (Article Procesing Charges) per publicar articles en accés obert immediat.

Journal Citation Reports. Edició 2024

La base de dades Journal Citation Reports ha actualitzat les mètriques de les revistes publicades durant el 2023.

La gestió del DOI a la UPC

El Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius disposa d’un prefix DOI.

Què són les revistes diamant i on trobar-les

Les revistes diamant són revistes d’accés obert que no cobren ni als autors ni als lectors sinó que estan subvencionades per societats científiques, universitats, etc. Per tant, no tenen barreres econòmiques ni per accedir-hi ni per publicar-hi.

Guanyadors Premi UPC de Ciència-Ficció 2024

Amb un total de 70 obres presentades els guanyadors del Premi UPC de Ciència-Ficció Miquel Barceló 2024 són:

Primer premi (ex aequo)

Gravació i presentacions de la Fira FAIR Data 2024

Ja podeu consultar les gravacions i presentacions de la Fira FAIR Data organitzada pel CSUC i celebrada a la UPF l'11 de juny de 2024.

Préstec a l'estiu

Préstec biblioteques UPC
A partir de l'1 de juliol, tots els préstecs de documents UPC es poden retornar al setembre (excepte els equipaments):

Tancament del Préstec Consorciat

A partir del 8 de juliol no es podran fer sol·licituds de Préstec Consorciat (PUC). A partir d'aquesta data, si necessites algun document de les institucions catalanes, utilitza el formulari de préstec interbibliotecari.

Troba el teu estiu a les biblioteques UPC

Aprofita les col·leccions especials que t'ofereixen les biblioteques de la UPC:

Còmic i novel·la gràfica

Vols conèixer la gran varietat de còmics, tebeos o novel·les gràfiques que tenim a les biblioteques de la UPC?…  endinsa't en les diferents temàtiques i troba la teva lectura.