FORMACIó

Millora la teva assignatura a ATENEA (disseny i estructura). Edició Campus Terrassa

Activitat adreçada al professorat UPC que vulgui millorar l’estructura i disseny de la seva assignatura a la plataforma ATENEA.

El taller es desenvolupa en 2 sessions presencials:

• 04/07/2024 - 10:00 h - 12:00 h.
  • 10/07/2024 - 10:00 h - 12:00 h.

OBJECTIUS

• Ser conscients de la importància de tenir un curs a ATENEA ben dissenyat i organitzat.
  • Dissenyar un curs més usable i organitzat perquè l’alumne sàpiga en tot moment què ha de fer, com i quan.
  • Sistematitzar tasques per tal de desenvolupar un curs d’una manera més àgil.
  • Promoure l’ús ètic de la informació per tal de garantir el compliment de la Llei de la Propietat Intel·lectual.
  • Usar recursos interactius perquè el curs sigui més motivador i participatiu.
  • Mostrar les eines d’accessibilitat per augmentar la inclusió.
  • Analitzar les diferents opcions per allotjar els arxius a un repositori institucional (Aprèn, Zonavídeo UPC, Google Drive...) i usar l’enllaç permanent per incloure l’arxiu a ATENEA.Promoure l’ús de recursos d’informació de qualitat per garantir uns resultats pertinents​

TEMARI

Mostrar un curs a ATENEA ben dissenyat i organitzat és molt important, tant pel docent com per l’alumne. Si vols que la teva assignatura a ATENEA estigui ben organitzada, sigui més intuïtiva i interactiva, que els materials docents siguin accessibles i reaprofitables, etc. aquest és el teu curs.

En aquesta activitat formativa et presentem un seguit de consells bàsics a tenir en compte per guiar-te en el procés de millora de presentació dels teus continguts docents a ATENEA. Et proposarem exemples i recursos perquè puguis implementar les millores al teu curs.

També et presentem el Punt ATENEA Biblioteques-ICE, un servei personalitzat d'orientació i assessorament en el disseny i estructura de curs a ATENEA que s'ofereix a totes les Biblioteques UPC.

En la primera sessió es tractaran els següents punts:

• Els serveis de suport a la docència i els repositoris docents de la UPC.
  • La importància d’estructurar i dissenyar cursos al campus virtual ATENEA. El Punt ATENEA Biblioteques-ICE.
  • Exemples pràctics de cursos que han millorat la seva estructura i disseny. L’abans i el després.
  • Exposició de les recomanacions incloses en la Guia de bones pràctiques per dissenyar i estructurar un curs a ATENEA.
  • Presentació de tots els recursos de què disposa el PDI (assessorament personalitzat, curs mostrari al Maletí...).

Entre la 1a i la 2a sessió es proposa que cada docent analitzi el seu curs, faci una proposta de millora i implementi alguna d’elles.

En la segona sessió es compartiran dubtes i propostes.

Preu: Gratuït per a membres UPC. Externs, 25 eur/h.

Adreçat a: PDI

Paraules clau: Eines per a la docència, Serveis de les biblioteques

Properes sessions:
Data Horari Campus Localització Idioma Places Places exhaurides?
2024-07-04 10:00 - 12:00 h. Terrassa Inscripcions (Web ICE) Català/Castellà 30 No
Més informació:

L'ICE expedirà un certificat d'assistència a les persones participants, sempre que s'hagin inscrit prèviament pel mitjà establert (electrònicament a través del web) i hagin estat acceptades. El personal docent i investigador de la UPC que participi a l’activitat, uns dies després de la finalització, disposarà de manera automàtica de la informació a DRAC.