INVESTIGADORS

Préstec de documents

El servei de préstec permet treure documents de les biblioteques de la UPC.

El meu compte

Consulta el DiscoveryUPC i comprova que el document que busques estigui disponible. Si pertany a la biblioteca on et trobes, anota el topogràfic, localitza’l i adreça’t al taulell amb el carnet de préstec. Si pertany a una altra biblioteca, fes la reserva a través del DiscoveryUPC.

Retorna els documents dins del termini establert a qualsevol biblioteca de la UPC, excepte els de cap de setmana, que els has de retornar el dilluns a la mateixa biblioteca on vas fer el préstec.

Grup I
PDI de la UPC (en actiu o jubilat).
PDI convidat per la UPC.
PDI dels centres de la FUB i EAM.
Grup II
Estudiantat de postgrau de la UPC (doctorands i estudiantat de màsters oficials).
Tipus d'usuari Nombre de documents Durada màxima (depèn del tipus de document)
Estudiants de postgrau, màster o doctorat 10 21 / 10 / 14 / 30 dies
Professors (en actiu, jubilats i convidats) 20 90 / 10 / 14 / 30 dies

Més informació: Durada del préstec en funció del tipus de document i del tipus d'usuari. Versión en castellano / English version.

Accedeix a El meu compte amb el teu usuari i contrasenya de les Intranets UPC (PDI) o del Campus Virtual (estudiantat). Recorda el punt "."

Si tens problemes d'accés, consulta la pàgina d'Ajuda per al canvi i oblit de la contrasenya de la UPC. Si desconeixes el teu nom d'usuari o l'adreça de correu UPC, contacta amb ATIC.

Si segueixes tenint problemes per a validar-te, contacta amb la teva biblioteca.

El meu compte

Pots renovar els documents fins a 4 vegades. Un cop estiguis a la teva pantalla d'activitat, selecciona els documents que vulguis renovar i clica el botó Renovar seleccionats.

Pots renovar els préstecs sempre i quan:

•    Cap altre usuari no hagi sol·licitat el document.
•    No hagis renovat més de 4 vegades el document.
•    No tinguis documents per retornar fora de termini.
•    El document no pertanyi a un Institut o Departament.
•    No sigui un préstec de cap de setmana.

Si tens problemes durant el procés de renovació, contacta amb la teva biblioteca.

El meu compte

Un cop t'hagis identificat, cerca el document que t’interessa al DiscoveryUPC i clica el botó Reserva'l.

Pots reservar qualsevol document que tingui l'estat Disponible (excepte exemplars amb tipus de préstec cap de setmana o restringit) o bé estigui prestat.

Un document només pot acumular 3 reserves i no pots reservar més d'un exemplar del mateix títol (a excepció de títols amb més d'un volum o amb material d'acompanyament). Si es detecta un mal ús de les reserves, es cancel·laran.

Per demanar documents que no es poden reservar des del web, contacta amb el taulell de préstec de qualsevol biblioteca.

Els documents reservats es guardaran durant 3 dies a partir del moment en què rebis l'avís de recollida de reserva.

Si vols rebre el document reservat al teu lloc de treball, selecciona l'opció PDI/PAS i el teu Campus/Centre-Lloc de treball com a lloc de recollida.

Si retornes els documents amb retard, s'aplicaran punts de penalització per cada dia de retard i per cada document (el nombre de punts de penalització depèn del tipus de document). Més informació: Reglament de préstec de l'SBPA.

Si no retornes els documents o els retornes malmesos, els hauràs de restituir amb exemplars de la mateixa edició o de característiques similars proposats per la biblioteca (si es troben exhaurits).

Fins que això no es compleix, l'usuari queda exclòs temporalment del servei de préstec.

Sol·licita en préstec documents de les biblioteques de la UPC sense necessitat de desplaçar-te i els rebràs al teu lloc de treball per correu intern (servei exclusiu per a PDI i PAS de la UPC).

Com reservar un document i rebre'l al teu lloc de treball?

1. Cerca el document al DiscoveryUPC.
2. Clica el botó Reservar, situat a la part dreta o superior de la pantalla (només els documents que es poden reservar mostren aquest botó).
3. Identifica’t a El meu compte.
4. Selecciona l'opció (PDI/PAS) el vostre Campus/Centre-Lloc de treball com a lloc de recollida i prem el botó Enviar.
5. Selecciona l'exemplar desitjat i clica el botó Demanar l'exemplar seleccionat.
6. Si la petició s'ha enviat correctament, apareixerà un missatge de confirmació indicant  que rebràs el document al teu lloc de treball. Si la reserva no és possible, apareixerà un missatge informant-te.

Des de El meu compte pots saber en tot moment quin és l'estat del document reservat, així com fer renovacions dels teus documents prestats o cancel·lacions de les reserves.

Documents que no es troben a la UPC

Si no trobes un document a la UPC, pots sol·licitar-lo a una altra biblioteca del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC) mitjançant el PUC:

Demana un document pel PUC  Més informació

Si no pots sol·licitar el document mitjançant el PUC o no trobes enlloc el document que busques, pots fer la sol·licitud a través del PI:

Demana un document per PI  Més informació

Darrera actualització: 25/01/2019