PRéSTEC DE DOCUMENTS

Préstec de documents d'altres universitats catalanes (PUC)

El PUC és un servei gratuït que permet als estudiants, professors i PAS de la UPC sol·licitar i tenir en préstec documents d'una altra biblioteca de les institucions membres del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), sempre i quan no estigui disponible a la UPC.

Els pots sol·licitar presencialment a la biblioteca on pertanyen els documents identificant-te amb el carnet UPC o via web:

Demana un document pel PUC

1. Cerca al Catàleg Col·lectiu de les Universitats Catalanes el document.

2. Si vols fer la cerca més precisa, utilitza algun límit.

3. Visualitza el registre complet del document per saber les institucions que el tenen i si està disponible.

4. Clica el botó Demanar-lo (préstec consorciat).

5. Identifica't com usuari de la UPC i, seguidament, amb el teu nom d'usuari i contrasenya. Indica la biblioteca de la UPC on vols recollir el document. Si tens problemes per validar-te, disposes d'una pàgina d'ajuda.

Automàticament, es generarà un missatge de confirmació indicant que la teva petició s'ha realitzat correctament.

Si el document es pot recollir a la biblioteca que has escollit, rebràs un missatge de correu electrònic. A partir d'aquesta data, tindràs quatre dies per recollir-lo.

Tipus d'usuari Nombre de documents Durada llibres Durada audiovisuals

Estudiants de grau

Estudiants de màster i postgrau UPC School

Usuaris autoritzats (PAS Grup UPC i PDI/PAS jubilat)

4 10 5

Estudiants de postgrau, màster i doctorat

Personal docents i investigador

Personal d'administració i serveis

8 20 5

El nombre màxim de documents inclou tant els que hagis sol·licitat o tinguis en préstec per PUC, com els que estiguin retornant-se a la institució on pertanyen.

Pots demanar en préstec tots els documents que estiguin disponibles o en préstec en el Catàleg Col·lectiu de les Universitats Catalanes. Les biblioteques participants poden excloure documents per raons d'ús, preservació o drets d'autor (aquests apareixeran com a Ús local).

Amb l'identificador de la institució

Si ets PDI, PAS o estudiantat de la UPC utilitza les claus que fas servir per accedir a El meu compte:

• Identificador: posa el teu nom d’usuari de les Intranets UPC (PDI i PAS) o del Campus Virtual (estudiantat). Recorda el punt "."
  • Contrasenya: posa la contrasenya associada al teu nom d’usuari.

Si tens problemes d’accés:

Amb el carnet de la biblioteca

Si formes part d'algun dels col·lectius autoritzats a fer ús del Servei de Préstec Consorciat autentica't amb les dades del carnet que t'autoritza a fer ús del servei de préstec:

• 1r cognom: posa el teu cognom.
  • Codi de barres del carnet UPC: posa el codi de barres del teu carnet.

Els col·lectius autoritzats a fer ús del Servei de Préstec Consorciat són els següents:

• Professorat convidat a la UPC.
  • PAS/PDI jubilat.
  • PAS/PDI/estudiantat de la FUB i EAM.
  • Personal que treballa a les entitats del Grup UPC.

Si tens problemes per a validar-te, contacta amb la teva biblioteca.

El meu compte

Pots renovar els documents fins a 4 vegades, sempre i quan no hagin estat reservats per un altre usuari, la renovació es faci dins del termini de préstec, no hagis excedit el nombre de renovacions, no tinguis documents pendents de retornar i no tinguis un bloqueig.

Pots retornar els documents a qualsevol biblioteca de la UPC o bé a qualsevol de les biblioteques de la institució a la qual pertany el document.

El préstec constarà al teu registre d'usuari fins que la institució del document l'hagi rebut.

Tens l'obligació de retornar els documents quan finalitzi el termini de préstec, sempre que no tinguis autoritzada cap renovació, i de fer-ho en les mateixes condicions físiques en què l’has prestat.

Si retornes els documents amb retard, s'aplicarà un punt de penalització per cada dia de retard i per cada document.

Si no retornes els documents o els retornes malmesos, els hauràs de restituir amb exemplars de la mateixa edició o de característiques similars (si es troben exhaurits), o bé amb el valor equivalent segons fixi el CBUC anualment.

Fins que això no es compleixi, quedaràs exclòs d'aquest servei, amb independència d'altres mesures que es puguin aplicar.

Alguns exemplars no disponibles pel PUC poden estar disponibles a través del préstec interbibliotecari (PI). Sol·licita’ls clicant + Biblioteques des del CCUC, o omplint el formulari:

Demana un document per PI  Més informació

Darrera actualització: 05/12/2018