BIBLIOTEQUES COVID19

Biblioteques COVID19

Tota la informació relacionada amb el funcionament de les biblioteques i els serveis que oferim durant la crisi de la COVID-19. Anirem actualitzant aquesta informació puntualment.

A partir del dilluns 20 de juliol, totes les biblioteques estaran tancades fins a nou avís.

FAQS Generals

Totes les biblioteques estan tancades fins a nou avís.

Tens disponible un formulari per fer-nos una pregunta general o bé contactar directament amb la teva biblioteca:

Contacta amb les biblioteques

Xat de les biblioteques

Amb el servei de xat atenem les teves consultes a l’instant.

• Has de fer servir les teves credencials UPC (nom.cognom@estudiant.upc.edu o nom.cognom@upc.edu) per establir el xat amb les biblioteques. Un cop dins el xat, escriu el nom de la teva biblioteca (biblioteca.xxxx) dins la capsa de cerca i ens trobaràs. El color verd indica que estem disponibles.
  • Usem les eines de Google Suite que la UPC ha posat a disposició de la comunitat universitària.
  • Si la consulta ho requereix, iniciarem una videoconferència amb l’eina de G-Suite Meet. En aquest cas, t’enviarem un correu electrònic amb l’enllaç a la videoconferència, on hauràs de donar-nos el teu consentiment.

Aquests són els horaris dels xats de les biblioteques

Biblioteca Adreça del xat Horaris
BRGF biblioteca.ferrate De dilluns a divendres, de 9.00 h a 17.00 h.
BCT

biblioteca.campus.terrassa

De dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h.
BCBL biblioteca.cbl De dilluns a divendres, de 8.30 h a 14.30 h.
BCUM biblioteca.bcum De dilluns a divendres, de 8.30 h a 14.00 h.
ETSEIB biblioteca.ETSEIB De dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h.
ETSAB biblioteca.ETSAB De dilluns a divendres, de 10.00 h a 17.00 h.
EEBE biblioteca.eebe De dilluns a divendres, de 9.00 h a 11.00 h i de 13.00 h a 20.00 h.
EPSEB biblioteca.EPSEB De dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h.
EPSEVG biblioteca.EPSEVG De dilluns a divendres, de 8.00 h a 14.00 h i de 17.00 h a 20.00 h.
ETSAV biblioteca.ETSAV De dilluns a divendres, de 9.00 h a 13.00 h.
FME biblioteca.FME De dilluns a divendres, de 10.00 h a 13.00 h.
FNB biblioteca.FNB De dilluns a divendres, de 9.00 h a 13.00 h i de 16.00 h a 18.00 h.

Les biblioteques ofereixen un horari d'obertura amb horari reduït prèvia reserva de plaça. No obstant, seguim treballant des de casa per oferir-te tots els serveis que podem proporcionar en línia:

FAQS Préstec, renovacions i reserves

A partir de dilluns 20 de juliol les biblioteques estan tancades fins a nou avís. Pots seguir fent reserves al DiscoveryUPC però no es podran servir fins a l'inici del nou curs acadèmic.

Hem renovat automàticament tots els préstecs fins a l'inici del proper curs acadèmic. Si els vols retornar abans, ho pots fer a qualsevol de les bústies 24h que trobaràs a les biblioteques següents:

Pots seguir enviant peticions d'articles i llibres al servei de Préstec Interbibliotecari, però només podem tramitar les peticions d'articles en suport electrònic que no requereixin escaneig previ.

Les peticions de llibres en paper o que requereixin escaneig, es gestionaran quan es normalitzi la situació.

Demana articles

FAQS Recursos d'informació en línia

No. Les biblioteques estan tancades a partir de dilluns 20 de juliol fins a nou avís.

Recorda que disposem d'una àmplia col·lecció de llibres i revistes electròniques, així com bases de dades i que alguns proveïdors han ampliat el nombre de recursos o les condicions d'accés als recursos contractats.

Troba versions electròniques  Ampliació de recursos

Tenim un munt de recursos d'informació en text complet. Busca el que t'interessa al DiscoveryUPC.

DiscoveryUPC

En aquests moments és important que, quan facis una cerca, limitis els resultats als documents electrònics amb les facetes que tens a l'esquerra de la pantalla.

• Per trobar articles, clica "Biblioteca digital=Text complet".
  • Per trobar llibres i revistes electrònics, clica "Biblioteca=Accés en línia".

Consulta la guia d'ajuda per fer més eficients les teves cerques al DiscoveryUPC.

També pots utilitzar el llistat de bases de dades i de revistes electròniques per accedir als recursos.

I després utilitza el servei eBIB per consultar-los.

Si, mitjançant el servei eBIB, que et permet consultar les revistes, llibres i bases de dades electròniques subscrites per les biblioteques des de fora de la UPC i des de qualsevol dispositiu amb connexió a Internet.

Només cal que arrosseguis el botó eBIB a la barra d'adreces d'interès del teu navegador (no facis clic damunt el botó!)

eBIB: accés als recursos subscrits per la UPC

Consulta la infografia "eBIB en 5 passos".

Ampliem recursos!

Alguns proveïdors i editors ofereixen continguts addicionals i ampliacions de l'accés habitual als recursos electrònics durant el període de tancament de les biblioteques. Anem actualitzant la llista a mida que arriben noves ofertes.

Consulta la llista

FAQs producció pròpia UPC

Tota la producció de la UPC està disponible a UPCommons, el repositori institucional.

Accés UPCommons

Els pots trobar a UPCommons - Materials docents.

Materials docents

FAQS Formació en línia

Durant el confinament, aprofita totes les formacions online (tutorials, webinars, etc.) que t'oferim.

Oferta de formació en línia

Sí, contacta amb la teva biblioteca i t'ajudem en tot el que calgui.

Contacta amb la teva biblioteca

Butlletins amb informació d'interès durant el confinament (en català, castellà i anglès)

Darrera actualització: 17/07/2020