ACTUALITAT

Actualitat

Què fan a UPCArts?

UPCArts, és la comunitat cultural de la UPC que estableix ponts i aliances entre les ciències i la tecnologia i l’art i la cultura.

Cada mes es pot consultar l'oferta cultural al web d'UPCArts:

Research Café 12: Humanitats digitals

Els Research Café són trobades informals, organitzades per les biblioteques de la UPC, per conèixer i potenciar la visibilitat dels projectes del personal investigador de la Universitat. En aquestes jornades es reuneix estudiantat de doctorat, postdoctorats, personal acadèmic i altres membres de

Les biblioteques amb la Setmana Saludable 2024

Les biblioteques de la UPC participen activament en l'organització de la Setmana Saludable UPC que aquest any se celebra del 15 al 19 d'abril. Algunes de les activitats que hem preparat són:

Nou acord transformatiu amb SPIE

El Servei de Biblioteques ha signat un acord transformatiu per al 2024 amb l'editorial Society of Photo-Optical Instrumentation Engineers (SPIE) que permet als autors de correspondència de la UPC publicar en accés obert a les revistes editades per aquesta editorial sense cap cost.

SPIE Digital Library

Nova subscripció per al 2024 de Digital Library of SPIE, el recurs més extens disponible sobre òptica i fotònica, i ofereix un accés sense precedents a publicacions tècniques de les revistes SPIE, actes i presentacions de conferències de SPIE Press des de 1962 fins a l'actualitat.

Cicle de conferències: tècnicA

Us convidem a la V edició de tècnicA, cicle de conferències organitzades amb motiu del 8 de març, amb l'objectiu de donar a conèixer projectes pr

Què són les revistes diamant i on trobar-les

Les revistes diamant són revistes d’accés obert que no cobren ni als autors ni als lectors sinó que estan subvencionades per societats científiques, universitats, etc. Per tant, no tenen barreres econòmiques ni per accedir-hi ni per publicar-hi.

Els Datasets incorporats a DRAC són visibles a FUTUR

Els datasets incorporats a DRAC ja són visibles al portal FUTUR. Els datasets poden estar allotjats al repositori CORA.RDR del CSUC o a d'altres repositoris de dades de confiança que garanteixin la disponibilitat de la informació a llarg termini, com Zenodo, DIGITAL.CSIC o d'altres.

Calendari de cursos a les biblioteques

Aprofita els tallers gratuïts que les biblioteques de la UPC t'ofereixen. Hi trobaràs: