ACTUALITAT

Guia temàtica d'Oriol Bohigas, in memoriam

La Biblioteca de l'ETSAB ha editat una guia temàtica dedicada a la figura d'Oriol Bohigas en motiu de la seva mort l'1 de desembre de 2021.

Miquel Barceló, in memoriam

Volem retre un petit homenatge a Miquel Barceló, professor amb qui hem compartit tants de projectes, il·lusions i converses inoblidables.

Convocatòria 2021 de Projectes R+D+i de l'AEI

A Bibliotècnica disposeu de documents amb la informació bàsica sobre el Plan de gestión de datos a incloure a la memòria de la Convocatòria 2021 de Projectes R+D+i de l'AEI. Consulta'ls quan preparis la proposta.

Exposició

Aneu a la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté i mireu-vos l'exposició "Liiures i sense por", cedida per l'Institut Català de les Dones, del 15 de novembre al 15 de desembre.

Premi UPC de Ciència-ficció Miquel Barceló

El Consell Social de la Universitat ha publicat les bases del "Premi UPC de Ciència-Ficció 2022". El termini de presentació dels originals de l'edició de 2022 s'acaba l’1 d'abril de 2022, a les 14 hores.

On publicar datasets?

Per publicar datasets seguint criteris FAIR (Findable, Accessible, Interoperable, Reusable), el personal investigador de la UPC disposa d'UPCommons Research Data i, per col·leccions de dades amb mides superiors a 2GB, CORA-RDR.

Nova pàgina web sobre Ciència oberta

De què parlem quan parlem de Ciència Oberta a la UPC? Parlem de publicació científica, de dades de recerca FAIR, de mètriques, d'integritat, d'educació en obert i de molt més.

Tesis doctorals més consultades

La BRGF presenta les 25 tesis doctorals UPC publicades el 2019 i 2020 que han estat més consultades a través d'UPCommons.

Informe Monitoring the open access policy of Horizon 2020

La Comissió Europea ha publicat l’informe "Monitoring the open access policy of Horizon 2020" que quantifica l’acompliment dels requisits d’accés obert del programa Horizon 2020, tant pel que fa les publicacions científiques com als conjunts de dades de recerca.

Benvinguts doctorands i doctorandes!

Mireu-vos aquesta animació sobre els serveis bàsics que oferim als doctorands i doctorandes: botó eBIB, gestors de referècies i més!