Exposició la Masia Catalana

Fins el 5 de maig podeu visitar a la Biblioteca la mostra fotogràfica sobre la Masia catalana.
L'exposició consta de 29 imatges de diferents Masies Catalanes seleccionades i documentades amb l’ajuda del Centre Excursionista de Catalunya.
L’afany per conèixer la terra, la cultura, l’espiritualitat i la construcció catalana van fer que, a l’any 1923, Rafel Patxot i Jubert encarregués la coordinació d’un projecte per estudiar la Masia Catalana al Centre Excursionista de Catalunya.
Però a causa de l’esclat de la Guerra Civil es va veure interromput i oblidat fins 40 anys després que es retornés al Centre Excursionista Català, per continuar la seva difusió i recerca.
L'estudi de l’arquitectura, el mobiliari, la indumentària, els aspectes jurídics, el folklore i la moral de l’època ens ofereix una  joia documental per entendre la història, l’arquitectura i l’antropologia de la nostra terra.
Les imatges han estat cedides pel Centre Excursionista de Catalunya i el CAATEEB.

Masies Catalanes
Darrera actualització: 3/4/2017