ESTUDIANTS

Com busco informació pel meu TFG/TFM

A l’hora d’elaborar un TFG és fonamental cercar de manera adequada la bibliografia existent sobre el tema del treball.

Una bona estratègia de cerca et permetrà interrogar amb èxit les eines de recuperació de la informació per obtenir resultats pertinents. En primer lloc, identifica les paraules clau que representen el tema i, a continuació, utilitza els corresponents elements per relacionar aquests termes (operadors booleans, operadors de proximitat, símbols de truncament, etc).

Aquest tutorial t’ajudarà a formular la teva estratègia de cerca de manera correcta.

Els catàlegs de biblioteques et seran útils per fer una primera aproximació al tema del treball.

DiscoveryUPC és el cercador de continguts de les biblioteques de la UPC que et permetrà buscar des d'una única caixa de cerca els continguts del Catàleg, de la Biblioteca Digital i del dipòsit institucional UPCommons.

Aquests tutorials t’ajudaran a consultar DiscoveryUPC:

Si t'interessa la consulta de llibres electrònics et serà útil la consulta d'aquesta pàgina

El Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya (CCUC) et permetrà buscar de manera conjunta a tots els catàlegs de les institucions membres del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya.

També pots buscar de manera conjunta en els catàlegs de les universitats espanyoles: Catálogo de la Red de Bibliotecas Universitarias (REBIUN).

Les bases de dades et permetran aprofundir en la cerca de bibliografia especialitzada. Hauràs de triar la més pertinent en funció de la teva necessitat. Per saber quines bases de dades estan disponibles a les biblioteques de la UPC, hauràs de consultar DiscoveryUPC.

Tingues en compte que, si vols consultar els recursos electrònics subscrits per les Biblioteques de la UPC, hauràs de fer-ho a través del servei eBIB. Aquest tutorial et mostra com utilitzar-lo.

Internet ofereix accés a molta informació científica de qualitat: cercadors acadèmics, portals temàtics, dipòsits d’e-prints, etc.

Els cercadors acadèmics funcionen igual que els motors de cerca generals. Són multidisciplinars i acostumen a incorporar fonts d’informació de lliure accés. Els més destacats són:

Els dipòsits d’e-prints permeten consultar, en accés obert, documents científics generats per investigadors. N’hi ha que són temàtics (ArXiv -matemàtiques, física-, RePEc -economia-, etc.) i altres que són institucionals (generats per una universitat o entitat).

A UPCommons, el dipòsit institucional de la UPC, hi trobaràs la producció docent i de recerca de la UPC: articles de revista, comunicacions de congressos, treballs acadèmics, etc.

Les guies temàtiques et permeten consultar una selecció de recursos d’interès relacionats amb la matèria del teu treball.

Les Biblioguies UPC recull un conjunt de guies temàtiques d’àmbit politècnic.

Avalua els recursos d’informació utilitzats i els resultats que has obtingut en la cerca. Per això, has de seguir uns criteris per tal de valorar si els resultats que has obtingut et seran útils o no.

Darrera actualització: 12/01/2023