Biblioteca del Campus del Baix Llobregat

Servei d'autoenregistrament de vídeos docents

PDF versionSend to friendVersió per a imprimir

Serve autoenregistrament de vídeos

L'11 d'octubre de 2010 la BCBL va posar en marxa el nou Servei d'autoenregistrament de vídeos docents.

Aquest servei està destinat al personal docent (PDI)  del Campus del Baix Llobregat de la UPC com a complement de la seva activitat docent i també a estudiants del campus que necessitin enregistrar materials relacionats amb alguna assignatura.

El servei us ofereix la possibilitat d'enregistrar una "píndola" docent.

L'aula d'autoenregistrament de vídeos es troba situada a la planta 1 de la biblioteca (s'entra directament des del vestíbul).

Horari: de dilluns a divendres de 9.30 a 12 hores.

Reservar l'aula [+]

Nou equipament de l'aula (gener 2011)

• 2 paraigües antireflectants + peus
  • 1 focus halògen

Aula autoenregistrament

1. Normes de funcionament del servei

2. Ubicació de l'equipament tècnic de l'aula
3. Video-tutorial: com autoenregistrar i autoeditar una píndola docent?

1. Normes de funcionament del servei

• Cal reservar prèviament l’aula mitjançant l’aplicatiu de reserva d’aules de la web de la BCBL.

• Aquest servei d’autoenregistrament i autoedició de vídeo és d’autoservei però l’usuari comptarà amb el suport tècnic del personal de la Factoria de la BCBL, en cas que sigui necessari.

• Només es podrà reservar l’aula en l’horari en què hi hagi personal especialitzat a la Factoria de la BCBL. L’aplicatiu  ja està configurat de tal manera que només permet reservar l’aula en les períodes horaris en els que hi ha personal de la Factoria. Consulta les franges horàries en què es pot reservar:
  • El servei està pensat per a enregistrar el/la conferenciant + material explicatiu (arxiu Powerpoint). Però existeix la possibilitat d’enregistrar només el/la conferenciant. En aquest cas podeu utilitzar només l’enregistrament amb la càmera i el programa Camtasia Studio.

• A l’aula hi ha un aparell de telèfon destinat a incidències tècniques o suport. Si és el cas, s’ha de trucar a la Factoria BCBL al Tel. 23554

• Per a l’enregistrament són necessàries 2 persones: el conferenciant + una persona de suport en el PC.

• S’ha de portar un CD-ROM, un DVD o una memòria USB (1GB com a mínim) per a endur-se el vídeo enregistrat. Si no s'opta per aquesta opció. l'usuari es pot enviar el vídeo per correu electrònic o per altres vies.

• L’usuari també ha de portar el contingut a enregistrar en un arxiu Powerpoint  i  amb un requadre preestablert  a la part superior dreta del document.

• La clau de l'aula s'ha de demanar i retornar a la Factoria BCBL (planta 1).

• S’ha de tenir cura de tot el material de l’aula. En cas contrari es sancionarà seguint les normatives de la biblioteca.

• Hi ha la possiblitat de publicar el vídeo a la Videoteca UPCommons. En aquest cas s'ha de comentar al personal de la Factoria.

• Pàgina d'Aspectes Legals d'Enregistrament d'Activitats Acadèmiques.

2. Ubicació de l'equipament tècnic de l'aula

Autoenregistrametn videos docents

En aquest plànol gràfic podreu descobrir on s'ubica el material de l'aula d'autoenregistrament de vídeos docents.

3. Video-tutorial: Com autoenregistrar i autoeditar una píndola docent?

Aquest tutorial seria un exemple de píndola docent enregistrada i editada mitjançant aquest nou servei que oferim.

Get the Flash Player to see this player.